論説資料保存会 |
英語学論説資料 第50号 第6分冊 (Collected Articles on The English Language 50-6) 収録論文 |
《英語教育》 語彙力とディクテーションの相関 Quantitative Assessment of the Extensive Reading Program in the Global English Department,with a Focus on the Development of General Reading Ability and Linguistic Proficiency Effects of Extensive Reading on Reading Fluency: Evidence From Word Recognition and Syntactic Processing The Challenges of Forming and Answering Yes/No Questions for Japanese Learners of English 中学校入学時の英語学習に対する意識及び英語能力について 小学校英語教育の成果を探る Prefix Difficulty Order among Japanese University Learners of English Thai EFL University Students: Quality of Text Produced by Paired and Independent Writers Thai EFL University Students: The Collaborative Nature of L2 Learners' Verbal Interactions Collaborative Email Exchange: A Case StudyBrett CUMMING The Influence of Group Formations on Students: Differences Between Teacher-Formed and Student-Selected Groups More Ways to Reduce Plagiarism in IE Core and Writing Courses CONTEMPORARY TANKA POETRY VIEWED FROM A DIFFERENT MIRROR OF REFLECTIVE THOUGHT FOR ENGLISH AS SECOND LANGUAGE LEARNERS インプット強化:言語形式の処理とテキスト理解 Uncovering Shadowing as an EFL Teaching Technique for Listening: Learners' perceptions,self-confidence,and motivation Reconsideration on Pattern Grammar Theory of Strict Theory in English Language ―Aiming drastic reform of teaching method of English in Japan― Consideration of a prosodic transfer account with reference to Japanese-speaking learners' production of functional morphemes in L2 English Acquisition of Temporal Interpretation by Japanese-speaking Learners of English: A Reconsideration of Feature Reassembly Hypothesis University English Language Program Students' Willingness to Communicate in English ICTを活用したIMU英語学習プログラム TOEIC Bridge IPの結果とアンケート調査から見える英語学習に関する現状と課題について ―岩手県立大学宮古短期大学部の実施結果に基づいて― 国際理解における言語活動の諸相:母語、第二言語、国際語としての英語の視点から 過去6年間の資格英語(TOEIC)への取り組み成果,課題と展望 アニメのフォーラムを英語コミュニケーションに用いた事例報告 全学共通英語テキストOxford Word Skills (Basic)の活用 ―Listening & WritingとEnglish Communicationにおける連結活用― 段階的な英語文法指導を目指した習熟実態の検証 The Use of Four-Square and Multiple Meaning Vocabulary Strategies in the Classroom 英語授業外学習を促す語彙教材の作成 大学英語教育の中のジャンル分析 ―その影響力の検証― 日本人英語学習者の語彙連想とライティング力との関係 日本語母語話者の生成による英語の同化と単語間連結の特徴 ―英語音声共通参照枠の構築に向けて― 共通英語Ⅰ・Ⅱにおける教科書分析 ―文法事項の取り扱いに着目して― The Effect of the TOEIC Drill-Based E-learning: A Case Study of TOEIC First Year Preparation Course 国際交流事業が及ぼす英語学習へのモチベーションについて 英語嫌い改善・英語力向上の取り組み --経過報告と今後の課題-- Application of Improvisation to Communicative English Classrooms 日本語母語話者の英語複文構造の習得に関する研究:韓国語および中国語母語話者との対照 効果的なアウトプット活動に関する一考察 Corpus Data or Teacher Intuition: Which is More Valuable when Choosing Vocabulary to Teach to Young ESL Learners? 日本型早期英語教育を推進するためのクラウド型デジタル英語学習教材と教員養成カリキュラムの開発について ―小学校外国語活動担当教員に対する意識調査から― English as a Lingua Franca: Globalization,Ownership,and the Diversification of English LUNAを活用した反転授業の試み ―科学技術英語の実践を通じて― The Fish Bowl and Open Seas Models Revisited: the Role of International English 英語で教える英語の授業が学習者の教授言語の好みに与える影響 英語スピーキングの流暢さと基本周波数 ―上位群と中間群の比較― Kyōka's "Kechō": Research Notes and English Translation The Minimal English Test: Its Correlation with the University Entrance Examination (English Part) 2014 The Minimal English Test: Its Correlation with the University Entrance Examination (English Part) 2015 学生の英語ライティングに見る不定世界の描写 An overview of the university English curriculum: A conceptual framework for curriculum innovation Control constructions produced by Japanese speaking learners of English An analysis of lexical diversity,speech rate,and pauses in public speaking by Japanese EFL learners 小学校英語におけるリタラシー指導のあり方 ―バランスト・アプローチを中心として― The Multiple Uses of the L1 When Students Read EFL Graded Readers Framework to Improve Spoken Discourse in Task-Based Learning EFL環境での英語(L2)教育における学習者の母語(LI)活用の有効性に関する一考察 ―最近の英語教育改革の動向から― 英語学習に対する学習者の不安要因 ―専攻、性差、およびその変化― EASY STORY HOUSEとPopcorn ELT Readers ―英語絵本教材対決― Integrating an Interactive Approach to Teaching Grammar in the English as a Foreign Language Classroom: A Case Study of a Japanese Senior High School Student Globalization,English language education,and language policy in Asia and Japan Student perceptions of their need for English for rehabilitation purposes The Development and Validation of the Self-Regulated Learning in Oral Communication Questionnaire Detailed analyses of Persuasive Essays in Criterion® パラフレージングによる英語リーディング指導 Use of epistemological lenses on the ambiguity of reflective practice: What is it to reflect on experience? Analyses of Skill Development through Essay Writing on Criterion® Topics Overview of the Major Researches on TOEIC Tests in University English Curricula グローバル化における英語教育の一方向性:一般英語の授業でスキルと知識の定着を図る試み TOEIC(LR)教材を用いた4技能育成の考察 4技能を使ったアクティブラーニング 英語教育における「4技能の統合」をめざして ―"Skill-oriented"から"Content-oriented"へ― 国際共通語としての英語と指導モデルとしての英語について Using a Framing Scheme to Help Teach Expository (Opinion) Writing グローバル人材育成に向けたTOEIC®指導 ―札幌大学外国語学部英語学科の教育実践例― 英語ライティングの変化:前期と後期を比較して Is formal teaching effective for enhancing implicit knowledge in L2 acquisition? 観光英語検定試験と観光英語教育 カリキュラムについての一考察―Part 1 Can Explicit Instruction Enhance Implicit Knowledge in L2? A Critical Assessment of the New General Service List (NGSL) 文型論と英語教育 The Acquisition of "Subject" in to-Infinitive Clauses by Japanese Learners of English 英語運用能力に対するセルフ・アセスメント(自己評価)とTOEIC®スコア GUIDING PRINCIPLES OF LESSON PLANNING FOR SECOND LANGUAGE LEARNERS English Language Teaching in Lithuania: Historical Overview and Current Status,in comparison with Japan English Education in High Schools in China: ―Its Current Status and Problems― Motivational Profiles of Japanese University Learners of English: A case of Policy Studies majors in rural Japan 五輪招致スピーチから再考する言語観教育の必要性 ―〈コミュニケーション能力の育成〉のために― 続〈コミュニケーション能力の育成〉の前提を問う ―「キラキラ」できない学習者と英語教師たち― Encouraging Incidental English Communication in Japanese English Classes,Part 2: Classroom Behavior Past,present and future: Goal setting, imagery and reflection in L2 and general study contexts Asking the Right Questions ―Crowd-Sourcing Items for Student Experience of Teaching Survey Questionnaires The Effects of Focused and Unfocused Written Corrective Feedback on the Acquisition of EFL Grammar Knowledge and Writing Skills 英語母語話者が語る物語と英語教育での活用 (3)物語の特徴とマイ・ストーリーの作成 The Development and Implementation Of An Extensive Reading Program Assessing TOEIC as a Measure of Business English: Does TOEIC content reflect workplace English needs? The Interactional Basis of Backchannel Behaviour in Japanese English 大学英語教育におけるラーニング・ポートフォリオの実践 Teaching Pronunciation Using Japanese and English Letters: A Pilot Study of a Hybrid Method Establishing Oral Reading Fluency Norms for Japanese English Language Learners Use of Lexical Stress Information in Silent Reading and Speech Production by Japanese Learners of English: Evidence From Eye Movement Measurements and Naming Tasks University Students' Perceptions of Content-Based Instruction on English Language Teaching and Their Relevance to the Students' L2 Motivational Self System: An Exploratory Study The Relation Between Language Acquisition Universals and L1 Influence on Japanese and Bulgarian Advanced EFL Learner Use of Prepositions Preceded by an Abstract Noun Validation of TOEIC® Reading as an Alternative to the Center Test 「使える英語」が身につく英語授業のイメージ ―高校英語授業に関する予備調査結果から― University Students' Views of Teachers' English Use in EFL Classes L1意識活性化とL2エラー予防の関連性 ―「できた」の英語翻訳を事例として― Developing Learner Critical Thinking Through Public Forum Speeches 英語教育法(8)日本の英語教育 ―オーラルコミュニケーション偏重教育の影響― A Note on Japanese-speaking Children's Interpretation of Recursive Possessives 英語正規外プログラムの有効性 ―ルーブリックを用いた検証― フィリピンの英語教育から日本が学べること ―両国における英語教育の始まりという観点から― Written Corrective Feedback (WCF): Problems and Solutions (本書目次には、転載元、掲載誌、号数が明記されております。) |